2023.08.05-én került megrendezésre immáron harmadik alkalommal Magyarország legnagyobb és egyetlen drón találkozója a szolnoki Reptár repülőgép múzeumban. Az a hét eléggé viharos volt szó szerint, ezért nagyon sok kérdést kaptunk, hogy mi lesz rossz idő esetén. Az előrejelzések arra napra kb 6 óráig amúgy jó időt jósoltak, 30 fok feletti hőmérséklettel. Viszont előző nap olyan vihar csapott le hazánkra, amit talán még nem is láttam, ez sok mindenkit megijesztett a más nappal kapcsolatban. Mi azért bíztunk az előrejelzésében és én már reggel 7-kor úton voltam a helyszínre. Örömmel tapasztaltam, hogy minden rendben volt és a helyi katonaság is megerősített minket abban, hogy délutánig jó időnk lesz szél nélkül.

Gyorsan körbe is adtam a hírt mindenkinek, hogy nem kell aggódni, jöjjenek bátran. Szépen sorban jöttek a kiállítók és nekiálltak összerakni az installációkat. Idén igen sokan fogadták el a meghívást, hogy jelen legyenek ezen a napon velünk. A Reptár előnye, hogy alapból nagyon sok helyszínt és programot kínál a látogatóknak. Nem csak egy múzeumról van szó, hanem akadály pálya és játszótér a gyerekeknek, 3D karika, 4D mozi, étterem és még sok minden más. Ehhez jönnek extrában ezen a napon a drónok és minden más, ami hozzájuk kapcsolódik. A jogi rész is nagyon fontos ezen a napon így már mondhatni kötelező a megjelenés a DOE, MNME és a légtér számára. Ők képviselik itthon a Drónos jogi részeket, oktatásokat és még sok minden mást, ha náluk nem kapsz választ valamire, akkor a nem is létezik:) Természetesen ezen a napon a legfontosabb elem a drónok, ezt idén több bolt és szolgáltató csapat is prezentálta nektek. A találkozó története során először látogatott el hozzánk egy fpv-s bolt, ami idén az FPV Garage volt.

Náluk mindent is meglehetett tudni, ami kapcsolódik az FPV repüléshez, legyen szó gépválasztás, építés, tanulás és persze a versenyek. Sőt még szimulátor is hoztak a látogatók számára, és egésznap ment a repülés a Tiny Whoop gépekkel. Az esemény másik fő alappillére a MyActionCam csapata, akik idén is elhozták a legújabb DJI drónokat és a legmenőbb kiegészítőket. Aki ott volt az először láthatott a LED falon előzetest a DJI Inspire 3-ról, valamint élőben is láthatta repülni is ezt az eszközt. Ami még vonzotta a füleket és a szemeket az a DJI Matrice 300 RTK és a CZI MP130-as hangszóró. Ennek a teljesítménye közel 150db szóval a légvédelmi sziréna hangját szerintem nem csak a reptárban hallották aznap. Idén volt még egy másik új kiállítónk is a Hobbycity csapata, akik a drónok mellett számos érdekességet hoztak ki.

Manapság egyre kelendőbbek a hordozható erőművek napelemmel vagy nélküle is, náluk volt belőle bőven minden. A másik újdonság, amit hoztak nekünk az a vízi scooterek világa, amit már én is kipróbáltam a nyaralás során és azt kell, mondjam, hogy nagyon jó móka. A kinti részen volt még egy sátor a Drón Mesternek, aki a szolgáltatók részéről jött. Nála mindent meglehet találni, permetező drónok, felmérés vagy éppen “csak” egy jó videó. A hatóság részéről szinten alap már a rendezvényen a HMEI, akik mini Sugár hajtóműves gépet indítanak be nekünk az illata és a hangja kedvéért. Ezzel a kinti részt át is néztük. A Reptár benti része a múzeum, itt számtalan érdekes repülőgépet látunk, sőt valamibe bele is lehet ülni. Ehhez jött még idén jó pár benti kiállító. A benti részen is több új kiállító volt velünk, mint például a Készenléti rendőrség. Ők a hazai hatósági drónozásról adtak információt-valamit hoztak nekünk rendőrségi drónokat is.

Ha már hatóság, akkor a katonaság is jelen volt drónokkal és szimulátorokkal is. A következő újdonság a Miltech nevű cég voltak, akik inkább ipari vonalról jöttek, detektálás, elhárítás a fő irány náluk. Nem utolsó sorban velünk volt a Loricatus csapata is akik a 3D modell készítésében vannak otthon. Ezeket, mint szolgálatás is értékesítik, de oktatás is van náluk ilyen témában. A rossz időjárás ellenére azért sokan eljöttek, aminek nagyon örülünk. Köszönjük szépen az összes kiállítónak a megjelenést és a támogatást. A nap végén még egy nyereményjáték is volt azok között, akik végig mentek a standok között és helyesen választottak a kérdésre. Köztük egy drónt, oktatásokat, vásárlási utalványokat sorsoltunk ki. Szerintem jövőre ugyanitt találkozunk!