Ahogy sejteni lehetett 2023 a C minősített drónokról és az ehhez kapcsolódó jogszabályokról fog szólni. Esetleg ha valaki még nem találkozott volna ezzel a hírrel, akkor nekik mondom, hogy 2024.01.01. után OPEN vagyis nyílt kategóriában (A1/A3 és A2) lakott területen belül csak olyan drónok repülhetnek majd, ami vagy rendelkezik C minősítéssel vagy az MTOM-ja (maximális felszálló súly)  250g alatt van. Mielőtt minden Mini drónnal rendelkező örülne, hogy akkor ő neki nincs teendője, el kell, hogy szomorítsam. Ugyanis a jelenleg minik közül, legyen szó DJI, Autel, Hubsan vagy egyébb modellekről a rajtuk levő 249g az nem az MTOM-ja, hanem a felszálló súlya, kivéve a DJI Mini 2SE-t, mert ott a használati utasítás egyértelműen leírja, hogy neki az MTOM-ja 249g ha nem módosítotok rajta semmit sem, nem raktak rá extra cuccokat.
Ezenkívül jelenleg csakis a DJI-nak vannak C minősített drónjai, bár náluk sincsen még túl sok. A DJI Mavic 3, a DJI Mavic 3 Classic valamint a DJI Mavic 3 Cine megkapta a C1-es minősítést, mivel 900g alatt vannak a gépek. A DJI Mavic 3 Pro és a Pro Cine verzió pedig megkapták a C2-es minősítést mert nehezebbek mint 900g, viszont a C2-nek vannak előnyei is a repülésben. Ezenkívül jelenleg még a DJI Inspire 3 az ami kapott C3-as minősítést a konzumer drónok közül, ez s sorozat azért lett C3 mert nehezebb mint 4kg. Aminek jelenleg még van C minősítése az a DJI Matrice 350 RTK, viszont ez már Enterprise gép, viszont ebben a sorban az első ilyen gép. Itt is meg van mondva, hogy milyen kiegészítőkkel marad C3-as kategória. Most viszont érkezik a következő C1-es drón a DJI Air 3 személyében. A C1 minősítés nagyon fontos dolog, de nem szabad, hogy elfelejtkeztünk a technikai adatokról sem. Már a DJI Air 2S is egy nagyon jó drón volt és még ma is az, de ha már Air 3 akkor többet kell, hogy tudjon mint az elődje. Jobb kamerát kell vinni neki, többet kell repülni, de ki tudja mi lesz ebből, nézzétek meg a videót erről.

Leave a comment