Reptetéshez

Időjárás

A kéréseiteknek megfelelően - itt találhatjátok néhány város, országrész 72 órás időjárás előrejelzését.
Tapasztalataink alapján a Windguru elég pontos!
Használjátok reptetés előtt! Ha szeretnétek más terület előrejelzését is itt látni, írjátok meg nekünk!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Planetary K-index

A K-index a Föld mágneses mező zavarának a vizszintes összetevője. 0-tól 9-ig, egész számmal mérik ezen zavar mértékét, amit a naptevékenységek okoznak.
1-4-ig nyugodt a mágneses mező, míg 5 vagy a felett mágneses viharról beszélünk! 3 óránként frissül a grafikon.
Remélem mondanunk sem kell milyen veszélyes lehet mágneses viharban GPS-el repülni!

Figyeljétek, használjátok!

 

K-index

 


 

 

 

Felkerült az NKH Légügyi Hivatal honlapjára  a Pilóta nélküli légijárművel végrehajtandó műveletek
2017 év január hó 01 napjától hatályba lépő engedélyezési eljárásáról szóló tájékoztató.
Az aktuális Letölthető dokumentumok, formanyomtatványok oldalunkról is letölthető, forrás: NKH)

 

 

A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény (továbbiakban: Lt.), valamint a katonai légügyi hatóság kijelöléséről szóló 392/2016. (XII. 5.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) értelmében, 2017 év január hó 01 napjától kezdődően, a pilóta nélküli légijárművel végrehajtandó légiközlekedési tevékenységek engedélyezési rendje az alábbiak szerint változik:

1. Az Lt. 22.§ (3) bekezdése értelmében a pilóta nélküli légijárművel történő műveletek végrehajtásához 2017 év január hó 01 napjától kezdődően nem szükséges tevékenységi engedély.

Ugyanakkor, a légiközlekedési tevékenység az eseti légtér engedély és a művelet helyszínének függvényében a korlátozott légtér engedély megszerzésén túlmenően, kizárólag a légiközlekedési hatósághoz tett bejelentést követően kezdhető meg. A bejelentési kötelezettség alól a sport-, valamint magáncélú felhasználás mentesül.

A bejelentéshez kitöltendő formanyomtatvány NKH Légügyi Hivatal honlapjáról letölthető, melyet legkésőbb a tevékenység megkezdését megelőző napon a következő e-mail címre kell eljuttatni: caa@nkh.gov.hu (link sends e-mail)

A bejelentés díj-, és illetékmentes, annak befogadásáról visszaigazoló e-mail-t fognak kapni.

Megjegyzés:
A sport-, valamint magáncélú felhasználók csupán a bejelentési kötelezettség alól mentesülnek, de a megfelelő légtér engedély(ek) megszerzése számukra is kötelező.

2. A Korm. rendelet 1.§ rendelkezésének megfelelően az Lt. 3.§ (2) bekezdése szerinti katonai légügyi hatóságként 2017 év január hó 01 napját követően, országos illetékességgel a honvédelemért felelős miniszter jár el. A Honvédelmi Minisztérium működési rendjét szabályozó előírások alapján a katonai légügyi hatósági feladatokat – beleértve a pilóta nélküli légijárművel történő műveletek végrehajtásához szükséges eseti légtér kijelölésével összefüggő feladatokat is – a Honvédelmi Minisztérium Állami Légügyi Főosztálya fogja ellátni.Nyilatkozat ]

 

A KÉRELMEZETT TEVÉKENYSÉG VONATKOZÁSÁBAN

a munkaterület használatához való hozzájáruló nyilatkozat a helyi önkormányzattól, vállalkozástól, vagy természetes személytől, attól függően ki az illetékes a hozzájárulás megadásához;
a végezni kívánt tevékenység függvényében, az érintett rendészeti/biztonsági szolgálatoktól állásfoglalás és/vagy engedély;
az alábbiakat magába foglaló dokumentáció:
       - a kérelmezett tevékenység végrehajtásának leírása, technikai és humánerforrás igénye, tervezett felszállások száma, tervezett repülési idő és a
         repülések nyilvántartásának módja.
       - a repülések munka- és balesetvédelmi biztosításának terve.
       - a munkavégzés idejére érvényes meteorológiai biztosítás terve.
méretarányos helyszínrajz, amely tartalmazza a következőket:
       - a munkaterület kijelölése, elkerítése, figyelmeztet feliratok/jelek elhelyezkedése,
       - a munkaterületre történ ki és beléptetés helye,
       - a fel- és leszálló, valamint vészleszálló helyek elhelyezkedése, illetve a légijárm(vek) karbantartó helye,
       - a tervezett repülések horizontális és vertikális profilja.

3. Amennyiben a fenti lépéseket megtette a felhasználó, akkor már csak a légtér engedélyre lesz szüksége. Ezt az itt letölthető eseti légtér iránti kérelem kitöltésével és a hatóság részére történő megküldésével kezdeményezhetjük.

Eseti Légtér kérelem ]

Fontos kiemelni, hogy amennyiben az igényelt légtér úgynevezett ellenőrzött légiforgalmi légteret érint (kollégáink térìtésmentesen az igénylő által megadott helyszín alapján tájékoztatást nyújtanak arról, hogy az érint-e ellenőrzött légteret), abban az esetben a kérelemhez teljes repülésbiztonsági elemzést köteles mellékelni az igénylő. A vonatkozó jogszabály arról is rendelkezik, hogy ilyen elemzést kizáròlag a meghatározott repülésbiztonsági képzésekkel rendelkező személy végezhet. Amennyiben ez az eset àll fenn cégünk vállalja az elemzések elkészítését.

A biztosítás ès a fenti kérelmek eredményeképpen született hatósági határozatok birtokában, az azokban foglalt időbeni és területi korlátozások között szabályosan repülhetünk.

 

A szükséges dokumentumok letölthetőek a
"Letölthető dokumentumok, formanyomtatványok"
menüpont alól.
Az eseti légtér kérelmek leadása az alábbiak szerint lehetséges!
Honvédelmi Minisztérium Állami Légügyi Főosztály​

Személyesen: H-1055 Budapest, Balaton u. 7-11.
Postai úton: H-1885 Budapest, Pf. 25.

Elektronikus úton: hm.alf@hm.gov.hu (link sends e-mail)
(Csak abban az esetben, amennyiben az illeték megfizetése banki átutalással történik.)

Megjegyzés:
A korlátozott légtér engedély iránti kérelmeket továbbra is a légiközlekedési hatósághoz címzetten kell benyújtani.

Forrás: www.doe.hu


Pár íratlan szabály, nem csak az újonnan érkezőknek! 

Rendszeres és teljes körű mechanikai átvizsgálás a kilazult alkatrészek, elengedett forrasztások, szétcsúszott csatlakozók felderítésére!

---

Bármilyen szoftver frissítés, lényeges módosítás után, vagy légcsavarok nélkül beüzemelve,
vagy megfelelő módon lenyűgözve a modellt bizonyosodjunk meg róla, hogy minden várakozásainknak megfelelően működik!

---

Bármilyen RF forrás vagy módosítás után az RC rendszer működését hatótáv próbával ellenőrizni kell!

---

Soha ne hagyjuk figyelmen és őrizeten kívül az áram alatt lévő modellt, különös tekintettel "laikusok" megközelítésére!

---

Soha ne repüljünk emberek fölé, pláne ha a személyek "laikusok"!
Ugyanis egy modellező sokkal gyorsabban észreveszi a rendellenes működést és tud reagálni rá,
míg egy laikusnak fogalma sem lesz ha a modell pl. már failsafe-ben süllyed...

---

A le és felszállás területén bizonyosodjunk meg róla hogy illetéktelenek nem tudják megközelíteni a modellt,
ha kell kérjünk segítséget!

---

A levegőben lévő modellt sose tévesszük szem elől, még ha GPS tartás és egyéb automata rendszerek aktiválva is vannak!

---

SOHA NE BÍZZUNK MEG FELTÉTEL NÉLKÜL a vezérlő rendszerekben és a modellben!

---

Kerüljük az épületeket, autókat.

---

Soha ne repüljünk gépjármű forgalom fölé!

Városban ne repüljünk, így is tele van már a YouTube ilyen videókkal!

---

Ahol bármi megzavarhatja a GPS-t vagy a rádiójelet azt a helyet kerüljük el!

---

-Ne repüljünk egyből a fellegekbe, maradjunk max 20-25m-en!

---

A legfontosabb, hogy bármit teszünk is, mindíg próbáljuk meg előtte átgondolni a lehetséges veszélyforrásokat
és hogy mit tennénk ha bekövetkezne!

 


 

Napi légtérgazdálkodásban érintett légterek

HUNGAROCONTROL


VTX Frekvenciatáblázat (FPV repülésekhez)

K-index

 


Bejelentkezés

 

Facebook oldalunkról

2017 október 09.