Régre nyúlik vissza a történet, kezdjük is az elején. 2015-ben álmodtam meg egy saját tervezésű 250mm motor-motor méretű koptervázat, amit a kezdetekkor 3D nyomtatható verzióban rajzoltam meg.
Az első karok nyitottabbak, a hátsók zártabbak, ez az előre néző széles látószögű kamera miatt van így, semmi esetre se lógjanak bele a képbe a propellerek, amelyekből 6 inch-esek férnek el.
A 3d nyomtatott eredményekről egy másik cikkben lesz szó, előljáróban annyit, hogy nem véletlenül gondoltam tovább a koptert, nem vált be. A váz alapsémája ugyan az maradt, csak a karokat 6mm-es plexiből vágva, a test alsó és felső részét pedig 4mm-es plexiből vágtam. Régebbóta foglalkoztam már efféle műanyaggal, tette a dolgát éveken át. Ezért hát a terveket átültettem egy CNC programba, ami szépen kukorica maróval több lépésben kivágta nekem a vázat és a karokat, a munkáját a következő videón láthatjátok:
Maga a vágás nem sok időt vett igénybe, az előkészületek többet. 5 darab kart vágtam ki elsőkörben és fél éve repülök a géppel, az ötödiket még mindig nem volt szükség felhasználni :) Csavarnak M2-t használtam, de hamar kiderült, hogy egyszerüen kevés ide, M2.5 már megfelelő és nem túl nehéz.
Most pedig beszéljünk kicsit a súlyról. Kiindulási alap a 100g-os súly lett volna, sajnos ez nem jött össze, de nem is lehetetlen. A karok pontosan 16g darabja, a középkonzolnál 24 grammra emlékszem külön külön. Így adódik egy 112 g-os váz, plusz csavarok, amik úgy 22 grammot nyomnak. Kiváncsiságból martam egy kart 4mm-es anyagból, az pontosan 10 grammos így azzal 24 grammot spórolnánk, de talán majd a következő verzióban próbálom ki. Az elektronikát behelyezve máris megindulhattak az első tesztek, melyek nagyon ígéretesnek tűntek, nagyon jól bírta a strapát, viszont egyből kiadta az infót, hogy bizony az a repülésvezérlő nem lesz jó helyen ott:
Ezután a teljes középső konzolt megemeltem, műanyag távtartókkal kipótoltam a hézagot majd a teljes elektronikát behelyeztem a kopter gyomrába. A tetejére így felkerült az akkumulátor, melyet könnyedén lehet cserélgetni, viszont sajnos nincs védve a becsapódásoktól, újabb pont amit a következő verzióban javítani kell. Újabb módosítás után a videóadó átkerült a far részbe, felfelé ívelő antennával, mivel ha belegondolunk, a géppel valószínüleg előre felé fogunk haladni, így a hátsóját mutogatja majd mindenkinek, az lesz magasabban, így nem árt ha a videoantenna is a legmagasabb pontra kerül. A 3D nyomtatott lábakról is hamar kiderült, hogy egyszeri leszállást bírnak, nyilván át lehetett volna rajzolni, hogy a törések mentén erősebb és vastagabbak legyenek, de mégis a csere mellett döntöttem, egyfajta törhetetlen zöld teflonanyaggal helyettesítettem, ezt a hasra csavaroztam fel. A plexi váz előnye még, hogy bárhová tehetek bele egy egy furatot, nagyjából minden csavar megáll benne stabilan, akár vágok menetet akár nem.
Jelen pillanatban valahogy így fest a kopter:
Új kamerát is kapott, a tetejére felkerült egy Xiaomi Yi is a HD élményért. Az elektronikát a regisztrált kopterek között találjátok, 007-es számon :)
http://dronehungary.hu/azendronom/reg/H-DH1601000007
Postjaim
Téma | Beküldés dátuma |
---|---|
Spektrumanalizátor és időmérő kütyü fejlesztés - Beta | 2017/01/12 - 19:26 |
KingKong Q100 - Szobaveréb télre | 2016/12/05 - 22:05 |
DroneRacingHungary Velence - a pilóta szemszögéből | 2016/04/17 - 22:23 |
SexyPlexy története | 2016/02/28 - 18:23 |